Veckans lunch

Posted in Fitness & Food, Recipes

Skriver veckans lunch eftersom det typ blev samma mat hela veckan. Ett storkok kan rädda hela veckan om man känner att tiden inte räcker till. Men då får man se till att man gör en maträtt man inte tröttnar på i första taget 🙂

Denna veckan blev det ris med ”bön & tonfisksås”

image

Du behöver:
– 3 burkar tonfisk i vatten
– 2 förpackningar krossade tomater(finns med olika smak om man vill ha det).
– 2 paket (ekologiska)kidneybönor.
– 1 gullök.
– Kokosolja.
– Råris(4portiner)
– parmesanost.

Gör såhär: börja med att finhacka löken. Stek löken i en stekpanna med lite kokosolja. Skölj bönorna och häll i dom stekpannan, tillsätt tomaterna samt tonfisk och låt puttra ett tag. Krydda med valfri krydda om ni inte har någon smak på tomaterna. (ex. Oregano, chiliflakes, peppar och salt).
Koka riset enligt anvisningar.

Sedan är det bara att göra matlådor av allt. Glöm inte att riva parmesan som ger en härlig smak. Ni kan ha lite extra flingsalt på, detta ger en extra touch till det hela 🙂

Gott, nyttigt och väldigt enkelt! Frys in resten av matlådorna. Vi fick som sagt 4 jättestora matlådor o då delade vi på dom så de blev 8 lite mindre. Alltså 4 dagars mat för oss tillsammans. kanonbra! Gjorde bara 4 portioner ris för de e så mkt av de andra o man behöver inte så mkt ris till detta.

Btw, detta är en riktig proteinbomb till måltid!

ENJOY!

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte att publiceras.